2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI USTA ÖĞRETİCİ BAŞVURU İŞLEMLERİ

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI USTA ÖĞRETİCİ BAŞVURU İŞLEMLERİ

Değerli Usta Öğretici Adaylarımız; 

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Müdürlüğümüz bünyesinde Ücretli Usta Öğretici olarak görev alacakların başvuruları ve evrak yüklemeleri 01-31 Ağustos 2024 tarihleri arasında e-devlet [e-yaygın] sistemi üzerinden online yapılacaktır. Süreç hakkında web sitemizdeki açıklamalara dikkat etmeniz menfaatinize olacaktır.

Yeni başvuru döneminin hayırlı olmasını temenni ederiz.

29.07.2024

Kübra AKAY

 Müdür

2024-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI

ÜCRETLİ USTA ÖĞRETİCİ BAŞVURU TAKVİMİ

Başvuruların e-Yaygın Sistemi Üzerinden Alınması : 01-31 Ağustos 2024

NOT: e-Yaygın Sistemi belki 1 Ağustos'tan birkaç gün sonra aktif olabilir. Sistem açıldığında başvuru yapılabilir.

Başvuruların Komisyonca Değerlendirilmesi : 02-13 Eylül 2024

Nihai Olmayan Sıralama Listelerinin Yayınlanması : 14 Eylül 2024

İtirazların Kabul Edilmesi : 16-17 Eylül 2024 Saat:16:00'a kadar

Makam Onayına Sunulması : 18 Eylül 2024

Kesin Listelerin Yayınlanması :19 Eylül 2024

Kursların Açılma Planlaması : 23 Eylül 2024 Pazartesi itibariyle (Tüm iş ve işlemlerin tamamlanması halinde)

NOT: Başvuruların yoğun olması durumunda ihtiyaç halinde, e-yaygın başvuru tarihleri dışındaki takvim sürelerinde değişiklik yapılabilir

16-07-2023 

Başvuru sürecinde kuruma evrak teslimi yapılmayacaktır.

Başvuruya dair evraklar e-yaygın sisteminde "Usta Öğretici Başvurusu" bölümüne yüklenecektir.

 BAŞVURULARINIZI SÜRESİ İÇİNDE YAPINIZ!

BELİRTİLEN TARİHLERDEN ÖNCE YA DA SONRA YAPILAN BAŞVURULAR "TAKVİM DIŞI BAŞVURU" SAYILACAĞINDAN SIRALAMAYA GİRMEYECEKTİR. 

E-YAYGIN sisteminde istenen belgeleri yüklemeyen veya belgeleri eksik veya hatalı yüklenmiş olan Usta Öğreticilerin başvuruları değerlendirilmeye alınmayıp reddedilecektir. Başvuruları reddedilen Usta Öğretici Adayları eksik belgelerini başvuru süresi içinde sisteme tekrar yüklemeleri ve başvurularını yinelemeleri gerekmektedir. Başvuruya ait ONAYLANDI/REDDEDİLDİ durumları "E-YAYGIN" sistemi üzerinden kontrol edilmesi gerekmektedir. Başvuru ve onay süreçlerine ait tüm iş ve işlemler tamamlanınca kursların açılması için DUYURU VE DAVET yapılacaktır. Duyuru ve davet yapılmadan kus açma işlemi için dosya kabul edilmeyecektir. 

Kurumumuz kadrolu öğretmenleri haricinde, Milli Eğitim Bakanlığı'nda görev yapan kadrolu öğretmenler ve diğer resmi kurumlardaki kamu görevlileri ve emekli olanların başvuruları aynı şekilde MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü E-YAYGIN ( https://e-yaygin.meb.gov.tr) sistemi üzerinden e-devlet şifresi ile yapılmaktadır.

Başvuru şartlarını taşımadığı halde gerçeğe aykırı belge düzenleyerek veya aykırı beyanda bulunarak başvuruda bulunanlar ile gerçeği gizleyerek başvuruda bulunanların başvuruları geçersiz sayılacaktır.

Usta Öğretici Başvuru Sıralaması; başvurularda yüklenen belge ve kurs tercihleri Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü'nün ilgili yönerge ve genelgeleri doğrultusunda incelemesi tamamlandıktan sonra, "Ek-2" de oluşan puanlara göre İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Başkanlığında kurulacak komisyon tarafından puan üstünlüğüne göre yapılacaktır. Onaylanan sıralı liste Kurum Web Sitemizde yayınlanacaktır.


YÜKLENMESİ GEREKEN ve YÜKLENMESİNE GEREK OLMAYAN BELGELER

E-Yaygın Sistemi üzerinden yapılan başvurularda onay işlemi, usta öğreticinin görev almak istediği kursun eğitici nitelik şartlarının yeterli gelip gelmediğinin kontrolü şeklinde olmaktadır. Bu nedenle, yapılacak başvuruda gereksiz evrakları sisteme yüklemeyiniz.

16-07-2023

 Yüklenmesi gereken önemli evraklar şunlardır:

1-Eğitici niteliğinize ait Yeterlilik Durum Belgesi [Diploma, Ustalık Belgesi, Antrenörlük Belgesi, Hafızlık Belgesi, İcazet Belgesi, 4.Seviye Kurs Bitirme Belgesi vb.]

2-Ek Puan Getirecek Belge [Varsa] [Lisans Diploması, Ön Lisans Diploması, Pedagojik Formasyon Belgesi (Eğitim Fakültesi mezunu olmayanlar), Usta Öğreticilik Belgesi, Tezli/Tezsiz Yüksek Lisans Diploması]

3-SGK Hizmet Doküm Belgesi [Varsa alanınızda eğitici olarak görev yapılan sigortalı günler]

4-Resmi Kurumlarda görev yapanların Görev Yeri Belgesi


16-07-2023

16-07-2023

 Yüklenmesine gerek OLMAYAN belgeler şunlardır:

1-Adli Sicil Kayıt Belgesi,

2-Sağlık Raporu,

3-Nufüs Cüzdanı Fotokopisi,

4-Askerlik Durum Belgesi,

5-İş Güvenliği Belgesi

6-Oryantasyon Eğitimİ Belgesi

7-Takdir, Teşekkür, Onur, Başarı ve Katılım Belgeleri

8-Alanınızda hiç eğitici olarak çalışmamışsanız SGK Hizmet Doküm Belgesi

9-Halk Eğitimlerden alınan ve kurs açılabilme için istenen bir belge olmayan kurs bitirme belgeleri gibi belgeler online başvuruda e-yaygın sistemine yüklenmesine gerek yoktur.

İlk altı belge kurs açılma aşamasında sizden dosya içinde istenecektir.


Başvuru Girişi

[Resim: 72033163_53d65f66b173c745b2ee302675a272f1.gif]

16-07-2023

ok-hareketli-resim-0061https://e-yaygin.meb.gov.tr/


KURS SEÇİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

Seçmek istediğiniz kursun Eğitici Niteliklerini Kurs Modüler Programdan mutlaka inceleyiniz.

 "Uzaktan Eğitim-Eş Zamansız" yazılı olan kurslar ile 4. Seviye Kursları SEÇMEYİNİZ

16-07-2023MEZUNİYETİNİZİN VEYA YETERLİLİK BELGENİZİN UYGUN OLMADIĞI KURSLARI SEÇMEYİNİZ

     SADECE "USTA ÖĞRETİCİLİK BELGESİ" İLE KURS AÇILAMAZ

Kadrosuz Usta Öğretici olarak kurs açabilmek için, Modüler Programda ilgili kursun  sağ tarafta ilk "Görüntüle" linkini tıklayıp programın "EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ" ndeki şartları inceleyiniz. Mezuniyet Belgesi, Ustalık Belgesi veya diğer yeterlilik belgelerinden birisi ile çalışma süresine sahip olup olmadığınıza göre durumunuzu değerlendiriniz. Eğitmen olmak için sadece "Usta Öğretici Belgesi" yeterli DEĞİLDİR.


BELGELERİN YANLIŞ YÜKLENMESİ

BAŞVURU ONAY/RED ve BAŞVURUM OLMUŞ MU? SORULARI

KURS SEÇİMİ BAŞVURU SÜRESİ BİTTİKTEN SONRA YAPILIRSA TAKVİM DIŞI BAŞVURU SAYILIR

Başvuruda belgelerin yanlış ve eksik yüklenmesi durumunda başvuru ya da seçilen kurs iptal olmaktadır. Başvurusunu tamamlamış olan Usta Öğretici Adayları, başvuru durumlarını yine aynı yerden takip edebilir. E-Yaygın sisteminde başvuru durumu "Onaylandı" ya da "Red Edildi" şeklinde görülmektedir. Red olanların gerekçeleri de yanlarında yazmaktadır. Eksik ve yanlış evraklar başvuru süresi içinde tekrar yükleneblir. İdare tarafından tekrar incelemesi yapılır. Başvuru süresi bittikten sonra yapılan kurs seçimi Takvim Dışı Başvuru olacaktır.


 

MEZUNİYET BELGESİ AÇIKLAMASI

"Ücretli Usta Öğretici Başvuru Değerlendirme Ek-2 Formunda" Mezuniyet durumlarına göre puan verilmektedir. Örnek: Eğitim Fakültesi Lisans Mezunları 47 puan, Lisans mezunu 40 puan, Formasyonu olan lisans mezununa ilave 6 puan (Toplam 46 puan) gibi puan değerleri belirlenmiştir. "Mezuniyet Belgesi" olarak yüklenecek belge, Modüler Kurslar Programında ilgili kursun Eğitici Nitelikleri bölümünde istenen mezuniyet seviyesine ait Diploma sureti olmalıdır.

 Kişi Lisans mezunu olup Formasyonunu (Öğretmenlik Sertifikası] dışarıdan almışsa her ikisini de ayrı ayrı "Mezuniyet Belgeleri" alanına yüklemelidir.

18-07-2024


DİĞER KURS AÇMA EVRAKLARININ TESLİMİ

Kurs Açma ile ilgili diğer tüm evraklar, başvurular tamamlandıktan sonra duyurulacak olup, kurs açılma aşamasında istenecektir.

KURS SEVİYESİNE DİKKAT EDİNİZ

4.Seviye Kurslarından Seçim Yapmayınız!

"4.Seviye" kurslarından seçim yapmayınız. 4.Seviye Kursları İş-Kur işbirliği ile açılan kurslardır ve öğrencilerin sigorta ve ücret ödeme işlemleri yapılması zorunludur. Bu yüzden Müdürlüğümüz bünyesinde bu kurslar açılmamaktadır. Kursların kaçıncı seviye olduğunu Modüler Kurslar Programında kurs isimlerinin (örnek görüntü atta) sağ yanında görebilirsiniz.  Seçim yapacağınız kurs için mutlaka  Modüler Kurslar Programında açmak istediğiniz kursun seviyesini kontrol ederek seçim yapınız. 

12-08-2021


18-07-2024

Kursların Açılma Sürecindeki İş ve İşlemler

İLGİLİ MÜDÜR YARDIMCISI KURS PLANLAMASI YAPMAK VE SÜREÇTEN BİLGİ VERMEK İÇİN USTA ÖĞRETİCİLERİ GURUPLAR HALİNDE MÜDÜRLÜĞÜMÜZE DAVET EDECEKLERDİR

Kurslarla ilgili süreçlerin sağlıklı yürütülebilmesi için aşağıda yer alan açıklamalar çerçevesinde hareket edilmesi gerekmektedir.

Kesin Sıralama Listeleri yayınlandıktan sonra, sehven onay verilen istek başvurusu, belge veya kurs olabileceği düşünülerek, açmak istediğiniz kursa onay verilmiş de olsa; kurs açılma aşamasında KURS AÇMA YETERLİLİĞİ UYGUN OLMAYAN [Ön lisans mezunu olup, lisans mezunu işaretleyen, belgesi olmadığı halde seçenek işaretleyen, hizmet süresi yeterli olmayan, evrakları eksik olduğundan yersiz puan alan vb.] kişilerin kursu REDDEDİLECEKTİR.

Eğitici Durumu "Emekli" veya  "Kamu personeli "olduğu halde başvuruda "Ücretli Usta Öğretici" veya tam tersi gibi çalışma tipini hatalı giriş yapanların oluşacak mağduriyetten kurumumuz sorumlu değildir.

KURS AÇMA TALEPLERİ

1- Kurs talepleri resmi yazı ile; Resmi Kurumlar, Belediyeler, Vakıflar veya Dernekler tarafından Kemaliye Nimet Talu Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğümüze yapılmaktadır. Belirtilen kurumların talebi olmaksızın usta öğretici bizzat Müdürlüğümüze kurs açılma talebinde bulunamaz.

2- Kurs açma talebi KURS AÇMA FORMU ve ekleri ile yapılmaktadır.

3- Kursların açılacağı ve evrakların teslim edileceği muhtemel tarihler kurum Web Sitemiz üzerinden duyurulur.

 

 

 


18-07-2024 

İŞ GÜVENLİĞİ BELGESİ İÇİN AÇIKLAMA

Kurs açılabilme şartlarından bir diğeri de İş Güvenliği belgesine sahip olmaktır. Yönetmelik gereği "İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı" eğitimleri az tehlikeli sınıfta (Halk Eğitim Merkezleri) yer alan işyerlerinde 3 yılda en az bir defa tekrarlanmalıdır (En az 8 saat). Bu süreyi tamamlamış ve tamamlanacak olan belge sahipleri Web Sitemiz üzerinden İş Güvenliği Kursuna müracaat etmelidirler. Aksi takdirde belgeleri geçersiz sayılacaktır. 

 


 GÜVENLİK SORUŞTURMASI YAPILMASI

E-Yaygın üzerinden Usta Öğretici Başvurusu yapanların bilgileri, ilgili birime gönderilerek güvenlik soruşturması yapılacaktır.


KURS YERİ UYGUNLUK ONAYI ALINMASI

16-07-2023

Usta Öğretici Başvurusu yapan ve kurs açabilme durumu oluşan istekliler, kurs açmak istedikleri yer için (resmi kurumlar hariç) "KURS YERİ UYGUNLUK ONAYI" alınması için DİLEKÇE vermeleri gerekmektedir.

ÖNCEKİ YILLARDA KURS YERİ UYGUNLUK ONAYI ALMIŞ OLANLAR TEKRAR ONAY ALMALARINA GEREK YOKTUR.

 


18-07-2024

 AŞAĞIDAKİ İŞLEMLERİ UNUTMAYINIZ!

* Sıralama listesinde isminizin olup olmadığına baktınız mı?                   

* Oryantasyon Kursuna katılacağınızı biliyor musunuz?

* İş Güvenliği Kursuna katılacağınızı biliyor musunuz? 

* Açmak istediğiniz kurs için "Kurs Merkezi Onay"ı aldınız mı? 

* İstekli öğrencilerden dilekçe aldınız mı? 

* Kurs Açma Formunu ilgili birimden Müdürlüğümüze gönderttiniz mi?    

* Kursunuzun açılıp açılmadığını e-yaygın sisteminden takip ettiniz mi? / ediyor musunuz?         

* Ziraat Bankası şubesinden hesap açtınız mı?

* Hesap Numaranızı Muhasebe Birimine verdiniz mi? [İlk defa kurs açıyorsanız]       

* Yıllık Planınızı hazırladınız mı ve onaylattınız mı? 

* Kurs Defteri aldınız mı?


18-07-2024

MODÜL/KURS SONUNDAKİ İŞLEMLER

1- Her modül sonunda değerlendirme sınavı yapılır. Değerlendirme Sınavları Kursun durumuna göre yazılı ya da uygulamalı yapılır. Değerlendirme notları e-yaygın sistemine geciktirilmeden girilir.

2- Kursun bitmesiyle *Sınav evrakları *Modül Değerlendirme Çizelgesi *Kurs Sonu İmza Tutanağı *Kurs Defteri ve * Kurs Planı İlgili Müdür Yardımcısına teslim edilir.

3- Kurs sonu işlemlerini tamamlayan ve e-yaygın sistemi üzerinden veri girişlerini bitiren Usta Öğretici Kursiyer Belge Defterini de imzalar.

4- Sona eren kursla ilgili kurs bitirme işlemleri tamamlanmadan yeni bir kurs planlaması yapılamaz.

 

29.07.2024 502